Ve středu (21.5) vyšel další patch pro CTE, v pořadí je to již 4 patch.
Obsah celého patche můžete nalézt na konci tohoto článku.
Znovu otevřeny registrace CTE
DICE znovu otevřel registrace do CTE – http://cte.battlelog.com
Nevím jestli je to jsou stálé volná místa nebo limit jež byl dosažen, jelikož již jsem součásti CTE systému a nemám možnost to ověřit.
Pozměněny smluvní podmínky CTE
Smluvní podmínky CTE byly pozměněny a nyní je již dovoleno uploadovat videa z cte na YouTube (což předtím dovoleno nebylo). Známí YouTubeří začali ďábelským tempem uploadovat gameplaye.
BF4 se začíná více podobat BF3?
90% Hráčů tvrdí že Battlefield 4 je těžší než BF3, někteří to připisuji změně enginu, větší zpětný raz zbraní – pravda je taková že z tickrate 10hz je těžší získat hitmark a někoho trefit.
Nyní z navýšením tickrate (30hz) si připadáte že jste přesnější, jste schopni zabit více lidí na jeden zásobník, reflexy se začínají více projevovat, jste schopni v některých případech udělat otočku o 180 stupňu a zabit někoho za Vámi – což ve Vanille díky špatnému tickrate je prakticky nemožné ledaže nepřítel hraje BF na volantu…
Hlavně míření se zdá mnohem více citlivé a reagující i když statisticky přesnost je horší – důvod je ten že díky špatnému netcodu jsme si většina zvykla střílet na plochu nepřítele – člověk neměl čas přesněji zaměřit jako v BF3 kde se mnohem častěji mířilo na hlavu jelikož 10hz tickrate k tomu nedál prostor – nyní aktualizace proběhne 30x (30hz tickrate) což nám jako hráčům dá možnost a prostor k preciznějšímu střílení bez nebezpečí že dojde k tzv. killtrade. Na toto si většina z nás bude muset zvyknout a znovu změnit svůj styl hraní který bude hodně podobný tomu jak se hrálo v BF3.
Bude nutné vybalancovat zbraně?
Jelikož nyní zbraně jsou vybalancovaný pro hru se špatným netcodem, po nasazení patche na vanillu bude nutné nejspíše provést úpravy u některých zbraní. Třeba SCAR-H nebo ACE 52 CQB jsou zbraně které benefituji z špatného netcodu což vedlo až k tomu že tyto zbraně byli zakázaný v ESL. Ptáte se jak mohli benefitovat ? Jednoduše – jejich dmg model je větší než u ostatních assault zbrani (34dmg) – často se stává pokud dostanete bodyshot nebo headshot nebo kombinaci prožijete to jako něco čemu se říká „one shot kill“ z důvodu zpoždění hitreg a pokaženého netcodu. U některých ostáních zbraní se také objevoval „one shot kill“ ale u scar-h a ace 52 tato situace nastávala nejčastějí. Proto prakticky každý top kompetitivní tým používal tyto zbraně jelikož zvyšovali šanci na výhru. Nyní z lepším netcodem již nenástáva one shot kill (nezažil jsem) problémem je zase třeba že SCAR-H vám připadá rychlejší – díky lepe reagující hře se zlepšila kontrola SCAR-H a snížil se jeho time to kill. Stejný nebo opačný fenomén se projevil i u jiných zbrani proto si myslím že bude nutné provést určité změny. Třeba pak na ESL neuvidíme samé Ace 23, SCAR-H a ACE 52 budou opět poveleny, a uvidíme konečně větší škálu zbraní s kterými bude možně hrát a uspět, ne že bude jedna top s kterou bude hrát každý. Zbývá jen doufat.
Degradace serveru
Při testech se zjistilo že po nějaké době dochází k tzv. degradaci serveru – Tzn. sníží se z neznámých důvodů výkon serveru (memleaks?) a díky funkci přidané ve 4 patchi kdy se tickrate sníží pokud výkon serveru klesne pod určitou hranici – klesne tickrate zpět na 10hz, hitreg je špatný a celkově netcode nahovno.
K tomuto jevu podle mě dochází i na vanille tzn. normálním BF nejen v CTE, kde sice tickrate je stale 10hz ale zhorší se reakce hry, hitreg, nastane rubberbanding, či hra celkově divně reaguje. Určitě se Vám někdy zdá že na některých serverech se hraje lépe a netcode těchto serveru je lepší než jiných – toto je nejspíše důvodem. Hledá se řešení a důvod proč k tomuhle dochází.
Díky funkci snižení tickrate a degradaci serveru spousta hráčů říká že Patch 3 byl daleko lepší co se týče netcode. Patch 5 by měl vyjit během příštího týdně, který doufám zase vylepši spoustu věcí.
Infinite BPW?!?
Hráči objevili nový bug – prakticky když zabijete nepřítele z Battle Pickup Weapon (BPW – neboli zbraň která je specifické pro mapu a je někde položena na zemi) je možné ji naklonovat. Stačí naklonovat třeba 5x M32 MGL a umíte si představit jaký zmatek to způsobí… Že tento bug objevili zrovna němci již není žádným překvapením, asi se jim jeden Panzerfaust (HVM-II) zdál málo tak si to naklonovali rovnou pro dalších 64 lidí – jak řekl Hitler: Wir haben Spaß!!!
Seznam změn 4. patche:
- Přidaná funkce pro snížení tickrate pokud výkon serveru klesne pod určitou hranici.(To znamená že pokud ma server problémy z výkonem (rubberbanding třeba) tickrate se změní dokonce kola zpět na 10 hz.
Toto by se nikdy nemělo stát (hardware by mělo byt vždy v dobrém stavu) – je to jen bezpečnostní opatřeni pokud by někdo přetěžil server a my nechceme aby větší tickrate způsoboval rubberbanding) - Změna způsobu jakým pracuje FOV slider – UI nyní správně zobrazuje veritkalní FOV
(předtím popis v UI ukazoval že se jedna o vertikální FOV, ale hodnota toho slideru byla horizontalní FOV, kdyby se jednalo o monitor v poměru 4:3, nyní se správně zobrazuje hodnota vertikalního FOV tak jak tomu odpovídá popis.) - Vylepšeno „Uniform Soldier Aiming“ na základě zpětné vazby hraču
- Přidaná 3P kamera pro stíhačky – zpětný pohled
- Přidaná možnost pro nastavení FOV pro jednotlivá vozidla (lepší povědomí o okolí, již nebude tak jednoduché připlížit se za někým z C4)
- Potencionální oprava Killcard v Hardcore – kdy se killcard nezobrazilo správně
- Vizuální fix pro divné chování / otáčení zbraní
- Změněno úložiště CTE BF4, předtím CTE BF sdílel nastavení tzn. stejnou složku z BF4
Je nutno nastavit vše znova. Změněné nastavení v CTE již nepřepíše nastavení vanilla hry.
Oblidiration Competitive fixy
Opravena chyba, kdy na některých mapách hráči byli nezranitelní , vylepšeno rozložení některých map, nyní kolo neskončí když je položena bomba a čas již uplynul.
Co testujeme:
Tato aktualizace se zaměřuje na zjištěných problémech z testování Obliteration Competative. Musíme se ujistit, že opravy se budou týkat problému nalezené vámi – a to že normální Obliteration funguje jak má . Spouštíme servery pro normální Obliteration tak i pro Obliteration Competative.
Také testujeme výkon na naši oblíbeně mapě Hainan Resort – žádám vás všechny , aby
jste zaplnili server s touto mapou , abychom mohli získat co nejlepší údaje o výkonu jaké můžeme získat.